1
Урок з розвитку писемного мовлення
Тема: Краса
українського слова. Складаємо казку.
Мета: Формування
вміння будувати зв’язні висловлювання за допомогою малюнків і слів з довідок,
розвивати спостережливість, творчу уяву, збагачувати словниковий запас учнів,
прищеплювати любов до краси українського слова, виховувати у дітей
кмітливість,почуття колективізму, взаємодопомоги, дружби.
Обладнання: малюнки птахів,
картки для роботи в групах, парах, загадка, прислів'я.
Матеріал до уроку:
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням
українською мовою. 1 – 4 класи. / К. : Видавничий дім “Освіта”, 2011.
Захарійчук
М.Д. Українська мова: підруч, для 3-го класу загальноосвіт. навч. закладів /
М.Д . Захарійчук. – К. : Грамота,
2013.
Захарійчук
М.Д. Українська мова, 3 клас: роб. зошит з української мови: у 2-х ч.: до
підруч. “Українська
мова. 3 клас” (авт.
Захарійчук М.Д.). – К.: Грамота,2013.
Предметні
компетентності.
Учень :
- самостійно добирає заголовок до тексту;
-підписуєсерію малюнків за їх змістом;
- створює і записує коротке зв’язне висловлювання за серією малюнків;
- бере участь в
обговоренні складених самостійно текстів іншими учнями;
- знає і
дотримується правил вживання великої літери на початку речення;
-
дотримується гігієнічних і технічних правил письма.
Ключові компетентності.
Вміння
вчитися.
Учень:
- вміє правильно
розподілити час на виконання завдання;
- дотримується
правильної постави під час сидіння;
-співпрацює в
парі;
-
доводить роботу до кінця;
- тримає
в порядку своє робоче місце та шкільне приладдя;
Загальнокультурна.
Учень:
-дотримується
правил поведінки на уроці ;
-
використовує слова-звертання , ввічливі слова.
Інформаційно-комунікативна.
Учень:
-знаходить
у завданні конкретні відомості;
-
осмислює інформацію , отриману з різних джерел;
- будує
зв’язні
висловлювання.
Здоров’язбережувальна.
Учень:
-
розпізнає правильне й неправильне сидіння за партою;
Соціальна
Учень:
- продуктивно співпрацює в парі , групі;
-
виявляє ініціативу;
На дошці
написаний епіграф :Казка вчить , як в світі жить .
I.Організаційна частина
Продзвенів
дзвінок,
Починається урок
З
маминої ласки
Зі
шкільної казки
Тож
девіз тепер згадаймо
І урок
розпочинаймо.
Девіз.
Українська
наша мова –
Колисаночка
для нас .
Побажаймо
наснаги.
За
роботу , в добрий час.
ІІ. Актуалізація опорних знань і
чуттєвого досвіду учнів
1.Ознайомлення
з планом уроку.
(Доповнення
плану дітьми)
2.
Вправа ‘’Очікування’’.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1. Каліграфічна хвилинка.
Урок
розпочнемо без зупинки
З
каліграфічної хвилинки
Г Гг гр ра
ак
А щоб
нам не сумувати,
Потрібно
загадки відгадати…
Найчорнішиий
з усіх птахів,
Чистить
ріллю від хробаків.
Чорномазий, чорнодзьобий,
Він за
плугом поважно ходить.
Черв'ячків,жучків знаходить
–
Сторож
вірний, друг
полів,
Перший
вісник теплих днів.
2.Робота над
ілюстраціями про птахів.
-
Назвати букви,звуки в
слові грак.
-
Скласти речення з цим словом.(Грак літає над
полем).
3.Довідкове бюро. (учні
розповідають про грака).
Грак схожий на ворону. Довжина
тулуба-44-47см,вага-330-600г.Оперення чорне з
фіолетовим блиском,чорні
ноги,довгий
дзьоб. Живуть
граки до 20 років.
Граки
живляться тваринною та рослиною їжею,проте головним чином здобувають хробаків і личинок
комах.Їх птахи
знаходять на землі або викопують дзьобом.тому ми часто бачимо граків на зораних полях.Умістах птахи
живляться харчовими відходами.Останнім часом граки,які мешкають у містах,залишаються на зиму.
Грак
корисніший од ворони,бо
знищує багато комах-шкідників.
Численні
спостереження свідчать що граки мають інтелект. Це стосується деяких фізичних
процесів. Так,що плавав у вузькій високій склянці, яку неможливо було
перекинути. Тому птахи почали кидати камінці у склянку,щоб рівень води піднявся
і таким чином дістати хробака.
4.Робота
в групах. (Скласти прикмети і прислів'я із розсипаних складів,пояснити їх
значення). Грак прилетів-скоро сніг зійде. Граки на гнізда сіли-через три тижні
можна сіяти.
Якщо
граки прилетіли до середини березня,літо буде мокре, а сніг зійде рано
Граки
зграями над гніздами в'ються: то сядуть, то знову піднімуться - погода
зміниться.
Якщо
граки, які зимували в Україні, рано відлетіли на північ – бути дружній і
повноводній весні.
Хто хоче
їсти, той має метикувати.
5. Робота
в парах.
- Який вислів є прислів'ям?(Хто хоче їсти, той
має метикувати).
- Поясніть його значення.
IV. Повідомлення теми та завдань уроку.
Робота
над епіграфом «Казка вчить, як на світі жить».
-
Що ж ми напишемо?
-
А чи любите ви казки? Про кого є
казки?
-
Чи погоджуєтеся ви із значенням нашого
епіграфу?
V. Вивчення нового
матеріалу.
1. Робота з підручником.
- Прочитайте початок казки. Розгляньте
малюнки, прочитайте слова з довідки.
2. Усне складання казки.
Усно складіть продовження казки за допомогою
малюнків.
3. Фізкультхвилинка.
Швидко, діти, підлетіли,
Мов горобчики малі.
Руку вправо, руку вліво
Всі дружненько розвели.
А тепер - до сонця руки
Й на носочки піднялись.
Руки в боки, два підскоки,
Всі прогнулись, підвелись.
Як горобчики, присіли,
Поклювали зернятко.
Піднялись і полетіли.
Усміхнулись сонечку.
VI. Написання казки
(диференційовано).
-
Пишуть самостійно.
-
Працюють з допомогою вчителя.
Доповніть
речення словами із довідки, щоб вийшла казка.
На столі лежав…(бублик). До нього
злетілися… (птахи). Синиці та горобці не могли розклювати бублик, бо він був
…(твердий). А … …(старий грак) кинув його у калюжу. У воді бублик …(набряк).
Грак його розклював і …(з'їв). …(Птахи) здивувалися.
VII. Усна перевірка текстів.
Учні
читають створені тексти.
Коментую
позитивні моменти у написаних текстах.
-
Прочитайте кінцівку казки.
-
Поясніть слова старого грака: «Хто хоче
їсти, той має метикувати».
-
Чого вчить нас ця казочка?
VIIІ. Домашнє
завдання (на вибір).
-
Придумати власну казочку про тварин.
-
Розказати казочку, що склали, рідним
удома.
-
Дібрати загадки про птахів.
IX. Підсумок уроку.
Вправа “Інтерв'ю за три
кроки”
Завдання:
провести інтерв'ю зі своїм товаришем по парті за запитаннями:
-
Чого ти навчився на уроці? (Я
навчився…).
-
Як ти оцінюєш свою роботу на уроці? (Я
думаю, вважаю, гадаю,що…).
-
Що видалося тобі складним? (Труднощі
були…).
-
Назвіть три слова – асоціації з нашим
уроком.
Комментариев нет:
Отправить комментарий